Kundservice

Handla i butik 

Här hittar du alla våra butiker.


Handla din julklappar hos oss!

Vi har förlängd bytesrätt i samtliga butiker tom 8/1 -24. Gäller ej nedsatta varor eller kundbeställningar, kontakta din lokala butik för mer information.


Finns varan i lager?
Allra bäst är att fråga din närmaste Stjärnurmakare om de har den varan du letar efter. Det finns även möjlighet att beställa hem klockan om butiken för det varumärket eller om det finns på vår webbshop.

Sortiment
Alla våra butiker är privatägda och de köper själva in sitt sortiment, vilket gör att de har möjlighet att välja ett sortiment som passar bäst där du bor. Ta gärna kontakt med din närmsta butik för mer information om deras utbud. Du kan även klicka dig in på butikssidorna för att se vilka varumärken som butiken har. Det gör du via Hitta Butik.

Bytesrätt/Öppet köp
För att bytesrätten/ångerrätten ska gälla måste klockan vara plomberad och okortad. Detta gäller hos alla Stjärnurmakare. Justering utav länken görs för att anpassa klockan till kunden, efter att länken har blivit kortad har man inte längre rätt att byta den. Det är för att alla kunder ska garanteras om att klockan man köper är ny och oanvänd.

I våra butiker gäller 1 veckas öppet köp i säljande butik och 2 veckors bytesrätt hos alla Stjärnurmakare. Bytesrätt och öppet köp gäller inte vid nedsatta varor eller REA. Andra villkor kan även komma att gälla vid beställningsvaror. Har du blivit erbjuden förlängd bytesrätt eller liknande gäller detta endast i säljande butik. 


REA
REA kan skilja sig mellan olika butiker, både vad som säljs ut och när.

Jag vill repararera min klocka
Alla våra butiker har möjlighet att reparera klockor. Vissa har urmakare på plats, anda jobbar mot kvalificerade verkstäder. Kontakta din närmaste Stjärnurmakare gällande reparationer på din klocka. Fråga efter ett kostnadsförslag om du vill vara säker på ett pris innan du lämnar in din klocka för service eller reparation.

Reparationsgaranti
Våra butiker har 1 års garanti på utförd reparation.

Batteribyten
Priset för ett batteribyte kan skilja sig mellan olika klockor. Klockorna har olika typer av batteri och vissa klockor kräver mer jobb för att byta batteri på. Andra avgörande faktorer kan t.ex. vara om klockan ska trycktestas. Vill du vara säker på pris så fråga butiken innan byte.
Läs mer om hur du tar hand om din klocka.

Stjärnförsäkring
När du handlar hos Stjärnurmakarna får du en stjärnförsäkring på köpet vid köp av klocka över 400 kr, samt smycke över 900kr. Denna är giltig i alla våra butiker runt om i landet. Läs mer om vår Stjärnförsäkring.

Delbetalning
Läs om vad som gäller vid delbetalning av din klocka.

Presentkort
Vi använder oss av elektroniska presentkort, som laddas med valfritt belopp. Presentkortet fungerar i alla våra butiker runt om i landet och är giltiga i 2 år.

Glöm inte bort att du alltid kan kontakta våra butiker för svar på dina frågor. Det kan vara allt ifrån hur mycket din farfars gamla fickur är värt till vad du skall ge till din sambo i bröllopspresent. Inga frågor är ovanliga för oss. Vi är Stjärnurmakarna och vi har kompetens till att hjälpa dig.

Handla på nätet

Få leverans innan jul!

Handla dina julklappar senast 20 december kl 12 för att få leveransen innan jul. Detta gäller produkter med lagerstatus "I lager".

Produkter med lagerstatus "Beställningsvara" skickas vanligtvis från oss inom 5-10 arbetsdagar.


Hur lång leveranstid är det?
Under köpknappen på varje produktsida står det hur lång leveranstid varan har. Lagervaror skickas från oss inom 1-2 arbetsdagar. Beställningsvaror skickas från oss inom 5-10 arbetsdagar. Vi reserverar oss dock för att lagersaldot inte alltid är uppdaterat i realtid, speciellt under tider då shoppen har hög belastning som t.ex black friday, jul och examenstider.

Hur hittar jag rätt vara? 
Vet du vad du är ute efter, men inte säker på från vilket varumärke? Du kan själv filtrera storlek, pris, material mm. Om du vet vilket märke eller kategori du vill köpa din klocka, går du in under klockor och klickar dig till produktsidan. Högst upp finns det en filtreringsflikar som kan underlätta ditt jobb. Du kan också söka på namn eller artikelnummer i sökrutan.

Ångerrätt
När du handlar på Stjärnurmakarna.se har du alltid 60 dagars öppet köp.

Får jag allriskförsäkringen (Stjärnförsäkring) även om jag handlar på e-handeln? 
Absolut, alla klockor över 400 kr och alla smycken över 900 kr. Läs mer om Stjärnförsäkringen.

Kan jag lämna tillbaka en vara jag köpt på e-handeln i butik? 
Det som handlas på vår e-handel returneras till vår e-handel. Du hittar mer information om hur du går tillväga här.

Jag vill titta på klockan innan jag köper den
Har du sett en klocka på e-handeln men vill prova den? Ta kontakt med din närmaste butik och fråga dem om de är villiga att ta in klockan åt dig så du får prova den innan köp, då skickar vi klockan från e-handeln till din butik.

Jag har en smal handled och behöver korta länken. Kan jag göra det i butik?
Våra duktiga urmakare och butikspersonal kan hjälpa dig att korta länken så att det passar din handled perfekt. Utan att skada eller repa klockan. Notera att en kostnad kan tas ut av butikerna. 

Min klocka stod still när jag öppnade paketet
Vi försöker att alltid kontrollera klockan och ställa tiden innan vi skickar klockan till dig. Står klockan still är det oftast batteriet som är slut. Klockan kan ha legat på lager hos oss och klockan kan ha legat på lager hos leverantör. Gå in till din närmaste Stjärnurmakare så byter de ut batteriet åt dig mot att du visar upp försäkringsbeviset. Du kan även kontakta oss om du inte har möjlighet att besöka en butik.

Min klocka har stannat, det är inte batteriet
Sker detta, besök din närmsta butik och fråga om de kan hjälpa dig med ditt garantiärende. Kan de av någon anledning inte vara behjälpliga hör du av dig till vår kundservice så hjälper vi dig. Välkommen att kontakta oss!

Betalsätt
Här på e-handeln kan du betala med Visa, Mastercard, Amex, Diners, Klarna faktura eller Klarna avbetalning. Läs mer om våra Köpvillkor. Fakturor från Klarna skickas ut via mejl när vi skickar ordern från oss.

Är det säkert att handla på e-handeln? 
Alla dina personuppgifter skyddas av PUL.

Övrig information
Vi reserverar oss för eventuella lagersaldofel och att information kan ändras fort då tekniken inte hinner med att uppdateras i realtid . Vi reserverar oss för skrivfel i informationen och i specifikationen samt prisfel.

Kampanjer

De kampanjer du hittar på vår e-handel är också kampanjer du kan hitta i butik

REA
Produkter och pris som ni finner här på e-handeln kan skilja sig från vad ni finner i butik beroende på vad butikerna har för sortiment. Ibland kan även tidpunkt för REA skilja sig från butik och e-handeln. Det beror mycket på geografiskt läge.