Stjärnförsäkring

Stjärnförsäkring


Stjärnförsäkringen är något utöver det vanliga och den får du kostnadsfritt när du köper en klocka eller ett smycke som kostar 400 kr eller mer (upp till 100 000 kr). Försäkringen gäller i 6 månader och täcker plötslig oförutsedd skada, förlust eller stöld. Efter 6 månader får du ett erbjudande om att förlänga din försäkring ytterligare 12 månader (”till en förmånlig premie”).


Stjärnförsäkring

Försäkringens omfattning

Försäkringen ersätter skada på det försäkrade objektet som uppstår genom en plötslig oförutsedd händelse. Med skada avses även stöld eller förlust.


Har olyckan/oturen varit framme?

- Vid stöld eller förlust på ditt försäkrade objekt så får du ut ett nytt till samma värde som när du köpte det, utan avdrag för ålder eller bruk.

- Detsamma gäller även om objektet genom en plötslig oförutsedd händelse går sönder så att det inte går att reparera.

- Försäkringen täcker även reparationsskador som uppstått på grund av olyckshändelse. Det enda du betalar är en låg självrisk.


Stjärnförsäkringen ger dig alltså en viktig trygghet som få andra försäkringar kan ge dig.

Låg självrisk och premie

Fördelar med Stjärnförsäkringen är smidig skadereglering, låg självrisk och förmånlig premie. Dessutom ökar klockor och smycken av guld/ädel metall i värde över tiden, så du kan även göra en uppvärdering så du får ut rätt värde från försäkringen vid skada eller förlust. Oftast är självrisken mycket högre för skador som tas upp i hemförsäkringen. Många hemförsäkringsbolag anser att varan snabbt sjunker i värde efter köp. Vanligtvis ersätter de bara 60% av nypriset efter 3 år och drar dessutom av 1 500 kr för självrisken.

Urmakare

Vill du veta mer?

Besök din närmsta Stjärnurmakarbutik eller ring Söderberg & Partners på  08-55 10 50 00 så  får du mer information.

Du kan även mejla till allrisk@soderbergpartners.se



Söderberg & Partners


Vanliga frågor & svar:

- Hur länge gäller den fria försäkringen?

6 månaders försäkring ingår i ditt köp. Ungefär 6 veckor innan försäkringen löper ut får du en faktura som du väljer att betala om du vill förlänga försäkringen ytterligare ett år. Premien baseras på vilken prisklass och varumärke som du köpt.

- Täcker försäkringen en olyckshändelse eller om jag tappat min klocka?
Ja, den täcker såväl plötslig och oförutsedd skada, stöld och förlust.

- Hur mycket sjunker värdet på klockan eller smycket över tid?
Det sker ingen nedskrivning av värdet, oavsett ålder och bruk. Det är alltid försäkringsbeloppet som avgör ersättningsvärdet. Klockor och smycken av ädelmetall som guld kan uppvärderas, detta gör man hos närmaste Stjärnurmakarbutik.

- Hur gör jag när jag förlorat min klocka eller smycke?
Gör en stöld- eller förlustanmälan hos polisen. Ta med dig polisrapporten och ditt försäkringsbrev, alternativt giltig legitimation, till din närmaste Stjärnurmakare. Butiken gör en skadereglering och behandlingsprocessen tar ungefär en vecka beroende på försäkringsbeloppet. Ibland kan det dröja men det upplyser butiken dig om i så fall. Tänk på att du måste hämta ut din nya klocka eller smycke i samma butik som du reglerar skadan, om du väljer att hämta ut hos en annan Stjärnurmakare ska båda butikerna meddelas.

- Vem garanterar försäkringen?
Stjärnurmakarnas Stjärnförsäkring förmedlas via Söderberg & Partners som i sin tur har ett samarbete med Europeiska ERV.

- Jag ska ge bort klockan eller smycket i present. Hur får jag försäkringen skriven i mottagarens namn?
Stjärnförsäkringen ingår alltid i köpet och kan aktiveras i efterhand. För att teckna försäkringen måste personen vara med i samband med köpet och ha fyllt 18 år. Vid gåva kontaktar gåvomottagaren vår kundtjänst på 08-55 10 50 00 så skickar vi ut överlåtningshandlingar.


Fullständiga försäkringsvillkor 

Information om försäkringen

Vår försäkringsdistributör Eurostar Retail Support AB ingår numera i Söderberg & Partners och har därför nya kontaktuppgifter enligt nedan:

Söderberg & Partners, Box 7785, 10396 Stockholm, 08-55 10 50 00, allrisk@soderbergpartners.se


Klockabonnemang