BETALNING & LEVERANS


Information om beställningsvaror och leveranstider
Beställningsvaror skickas normalt inom 5-10 arbetsdagar. P.g.a. rådande situation (covid-19) kan fördröjningar av leveranser förekomma. Detta beror främst på längre ledtider än vanligt från vissa varumärken och leverantörer.

Hemleverans
Med anledning av covid-19 erbjuder vi nu hemleverans utan extra kostnad. Hemleverans erbjudas på samtliga ordrar till ett värde av max 8000kr. Mottagaren aviseras innan med förslag på leveranstid, är mottagaren inte hemma vid leveransförsöket returneras sändningen till Stjärnurmakarna.

Priser och betalningssätt.
Alla priser anges i svenska kronor inklusive moms. Betalning sker direkt mot din internetbank och på faktura eller delbetalning i samarbete och med Klarna. Observera att det inte går att blanda olika typer av betalningsalternativ. Vi följer PUL (personuppgiftslagen). De personuppgifter som lämnas på denna webbplats används endast till att genomföra och följa upp köp, samt besvara de förfrågningar som gjorts. Vid köp av armbandsur lämnas uppgifterna vidare till Eurostar AB, som är ett dotterbolag till Stjärnurmakarna, för tecknande av försäkring till klockan.

Klarnas betalningsvillkor
Kredittiden för fakturaköp via klarna är 14 dagar. Fakturan skickas i samband med leveransen och det tillkommer ingen extra fakturaavgift. Vid utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift med 60 kr. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma. För vidare information gällande köp via Klarna läs deras fullständiga betalningsvillkor här. 

Klarna uppfyller kraven för PCI DSS och innehar ett SSL-certifikat.

Leverans och leveranstid.
Leverans sker endast inom Sverige och med Postens postpaket till den adress som angivits vid beställning. Din order skickas normalt 1-2 arbetsdagar efter godkänd betalning (om klockan inte finns i lager skickas den inom ca 5-10 arbetsdagar). Du meddelas omgående om varan skulle ha tagit slut på vårt lager eller leveranstiden överstiger det som är angett vid beställningen. Vid leveransförseningar har du som kund rätt att häva köpet. Vid högsäsong är det större chans att varor säljer ut snabbare än vad som hinner registreras i vårt system och uppdateras mot sidan.

När du hämtar ut paketet hos ditt fraktombud bör du kontrollera att paketet är helt. Skulle försändelsen vara skadad är det enklast att anmäla det direkt där du hämtar ut paketet. Naturligtvis kan du även kontakta oss så hjälper vi dig. Tel: 08 629 44 00.